پایگاه تحلیلی - خبری جوان کاشان

پایگاه تحلیلی - خبری جوان کاشان
آرشیو مطالب

مقاومت و مقابله با نفوذ دشمن در کلام امام راحل (ره)

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

غافل از این شیاطین نباشید

  آنچه که من می فهم و احتمال زیاد می دهم این است که آمریکا نه دخالت نظامی در ایران می خواهد بکند و نه حصر اقتصادی ...لکن از راه اساسی تر پیش آمدند و آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند و ما را بگنداند از باطن خودمان ، از اول هم بنانشان بر همین معناست . شاید در انقلابهایی که واقع می شود آنهایی که می خواهند نفع ببرند یا ضرری کشیدند که می خواهند جبران کنند ، نفعشان این باشد که خود انقلاب را در باطن خودش آسیب برسانند. .. آن همه دست ها در کار این معنا هستند ، شاید این صحبت هایی که در خارج می کنند به این که ما دخالت نظامی می کنیم یا حصر اقتصادی می کنیم شاید برای این معنا باشد که اذهان ما را منصرف کنند آن طرف و از آن چیزی که در کشور خودمان دارد می گذرد غافل کنند . شما غافل از این شیاطین نباشید که اینها مطالعه کرده هستند ، ماها تازه وارد این میدان ها شدیم . شماها تازه وارد این میدانها شدید و بر حسب آن انسانی هم که دارید آن شیطنتها که در آن هستند کمتر وارد هستید اینها مطالعه کردند نه ده سال و نه نه سال ، در طول تاریخی که راه پیدا کردند ، مطالعه کردند ، نه مطالعه فقط کشورها را ، یعنی مخازن اینجاها را ، این هم یک مطالعه طولانی در آن شده قبل از این که اتومبیل و طیاره و این طور مسائل پیدا باشد ، اینها کارشناسهاشان را می فرستادند در شرق و وجب به وجب این مملکت ها را گردش می کردند ، با شتر می رفتند این بیابانها را ، با قافله می رفتند این بیابانها را گردش می کردند و هر جایی که یک چیزی پیدا می شد یادداشت می کردند نقشه بر می داشتند این یک سری کارشان که بفهمند در کشور شما چه دارد، مخازن شما چی هست . این مال حالا نیست ، این مال ،از سابق که راه باز کردند دنبال این قضیه هستند. (صحیفه نور ، ج 11 ص 23 )

آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان جهان

مهمترین و دردآورترین مسئله‌ای که ملتهای اسلامی و غیر اسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است موضوع امریکاست. دولت امریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهای جهان برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.امریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. امریکا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمی‌نماید. امریکا مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسیعش که به وسیله صهیونیسم بین الملل سازماندهی می‌گردد، استثمار می‌نماید. امریکا با ایادی مرموز و خیانتکارش، چنان خون مردم بی‌پناه را می‌مکد که گویی در جهان هیچ کس جز او و اقمارش حق حیات ندارند.ایران که خواسته است از هر جهت با این شیطان بزرگ قطع رابطه کند، امروز گرفتار جنگهای تحمیلی است. امریکا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما را بریزد. و سایر کشورهای تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادی از پای درآورد... چه اگر ما با امریکا و یا سایر ابرقدرتها و قدرتها کنار آمده بودیم، گرفتار این مصایب نبودیم؛ ولی مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خواری و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می‌دهند.ما برای کشته شدن حاضریم و با خدای خویش عهد نموده‌ایم که دنباله رویِ امام خود سیدالشهدا باشیم( جلد ۱۳   صفحه ۲۱۲و۲۱۳)

از چنین مارهای زخم خورده ای نباید غافل بود

 می دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصا آمریکای بازیگر ، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی هستند که از اول انقلاب به هر حیله ممکن دست زدند. از حمله نظامی گرفته تا طرح یک کودتا از ترور شخصیت ها تا به آتش کشیدن مزرعه ها و مغازه ها و از انفجارات کور در کوچه ها و خیابانها تا دزدی و تجاوز و از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه دار از اول انقلاب تا امروز است ، که برای تضعیف روحیه ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متسبت می شوند ، ولی - بحمدالله - نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید که نتیجه معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم خورده ای نباید غافل بود.( صحیفه نور ، ج 19 ، ص 222 )

تفرقه رمز موفقیت دشمن برای چپاول کشورهای اسلامی

  مسلمانان حاضر در مواقف کریمه در هر ملت و مذهب که هستند باید به خوبی بدانند که دشمن اصلی اسلام و قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان صلی لله علیه و آله و سلم ، ابر قدرت ها خصوصا آمریکا و ولیده فاسدش اسرائیل است که چشم طمع به کشورهای اسلامی دوخته و برای چپاول مخازن عظیم زیر زمینی این کشورها از هیچ جنایت و توطئه ای دست بردار نیستند و رمز موفقیت آنان در این توطئه شیطانی ، تفرقه انداختن بین مسلمانان به هر شکل که بتوانند می باشد( صحیفه نور ، ج 19، ص 46 )

 و همه باید کوشش کنیم که وحدت بین مستضعفان در هر مسلک و مذهبى که باشند، تحقق پیدا کند که اگر خداى نخواسته سستى پیدا شود، این دو قطب مستکبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاکت‏خواهند رساند. ما عازم هستیم که تمام سلطه‏ها را نابود سازیم. 20/2/62

 آمریکا مى‏خواهد با تمام قوا بین مسلمین اختلاف بیندازد. 11/9/60

دنیا باید امریکا را از بین ببرد. و الا تا اینها هستند، این مصیبتها در دنیا هست. 13/8/61

باید برای مبارزه و مقابله آماده باشیم.

امروز ابرقدرتها از انقلاب اسلامی ما سیلی خورده‌اند و می‌ترسند که مبادا در نقطه‌ای دیگر، انقلابی دیگر مانند انقلاب ما صورت گیرد. به همین دلیل این روزها شاهد رفت و آمدهای سیاسی در منطقه هستیم. آنها به دست و پا افتاده‌اند و هر روز توطئه‌ای جدید می‌کنند؛ ما هم باید در مقابل آنها مهیا باشیم. همان‌طور که امریکا برای توطئه آماده است، ما هم باید برای مبارزه و مقابله آماده باشیم. مادامی که بخواهیم مستقل باشیم وزیر بار وابستگی نرویم، باید تحمل این مشکلات و قدرت مبارزه با آن را پیدا کنیم.امروز ما وارث کشوری هستیم که وابسته به شرق و غرب بود؛ و شرقزده و غربزده هم در رأس امور بودند. بنابراین، باید محکم بایستیم و این جمهوری را که در مقابل همه انحرافات ایستاده است حفظ کنیم. برادران و خواهران مذاهب گوناگون، همه دست در دست یکدیگر بگذارند و از حیثیت و کیان اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند و از این هیاهوها نترسند، که ما شکست نمی‌خوریم. (جلد ۱۷ -  صفحه ۲۴۳و۲۴۴)

آیا پیغمبر اکرم حاضر به تسلیم و سازش شدند؟

امروز که تمام بوق‌های تبلیغاتی بر ضد اسلام و ایران است، بدین خاطر است که ایران را به سازش و تسلیم بکشند. انقلاب ما عظیم است و متکی به هیچ قدرتی نیست، نه قدرت شرق و نه قدرت غرب. انقلاب‌هایی که در دنیا می‌شود، به یکی از این دو ابرقدرت متکی است، ولی انقلاب مردم ما انقلابی است متکی به خود مردم، پس مردم باید از پیامدهای انقلابشان گله نداشته باشند. امروز کشور ایران روی پای خودش ایستاده است، لذا زحمت‌ها و توطئه‌ها را هم باید تحمل کند. مردم ما باید دائماً پیغمبر اکرم را به یاد بیاورند، پیغمبر اکرم قیام کردند، پایداری کردند، زحمت‌ها را متحمل شدند، در مکه با آن همه زحمت مواجه شده و در محاصره «شعب»   آن همه رنج کشیدند، و بعد در مدینه تمام ایام زندگی‌شان را با رنج و زحمت تمام کردند، و حضرت حتی در بستر بیماری به جیش اسامه   دستور حرکت دادند. ما هم تا آخر، زحمت‌ها و رنج‌های توطئه ابرقدرت‌ها را باید تحمل کنیم، ما موظف هستیم تا امر الهی را انجام دهیم. پس، از سختی‌ها نباید هراس داشته باشیم. آیا پیغمبر اکرم در مقابل سختی‌ها عقب نشینی کردند؟ آیا حاضر به تسلیم و سازش شدند؟ ما هم که کار انبیا و پیغمبر اکرم را انجام می‌دهیم باید بایستیم، باید مقاومت کنیم تا اسلام استقرار پیدا کند و عدالت برقرار شود و دست ظالم‌ها کوتاه گردد. این را باید دنبال کرد. مردم زمان حضرت رسول و اصحاب او مقاومت کردند و از سختی‌ها نهراسیدند تا پیروز شدند. ما هم وقتی وارد این کار شدیم و تصمیم گرفتیم که دست بدین عمل بزرگ بزنیم، پیامدهایش را هم باید پذیرا باشیم.باید مردم توجه کنند که کاری بزرگ انجام داده‌اند و دشمن هم برای شکست آنها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. مردم باید محکم و استوار برای آزادی و استقلال بایستند، اگر ما دستمان را به سوی امریکا و یا شوروی دراز کنیم، آسوده تا آخر زندگی می‌کنیم، ولی مردم ما که این را نمی‌خواهند، پس باید این توطئه‌ها را کم و زیاد تحمل کنند.   (جلد ۱۹ - صفحه ۵۴  و ۵۵)

وحدت شرط مقاومت

لکن شرط اینکه ما بتوانیم مقاومت کنیم و بتوانیم حفظ کنیم این کشور را، شما بخواهید حفظ بکنید حیثیت ملی خودتان را، حیثیت اسلامی خودتان، شرطش این است که با هم باشید. (جلد ۱۹ - صفحه ۴۵۸)

باید در مقابل ابرقدرتها مقاومت کرد.

تجربه‌ای که ما از دنیا در این سالهای طولانی داریم این است که مسلمانها - و لو اینکه یک عده کمی باشند - وقتی در مقابل خصم خودشان مقاومت کنند، اگرچه خصم آنان ابر قدرتها هم باشند پیروزند.شما مطلع هستید که در زمان ستمشاهی در ایران چه خبر بود. در زمان قاجار، انگلیسیها بودند و چه‌ها که نکردند. بعد از اینکه آنها از این کشور رفتند و رضاخان رفت، زمان محمدرضاشاه، ایران مرکز امریکا و محل تاخت و تاز آنها شده بود و مصیبت بیشتر بود؛ چرا که هم قوای آنها زیاد بود و هم مردم اسلحه نداشتند و هم جوانان به فساد کشیده شده بودند، به صورتی که نمی‌شود آن را تصور نمود. اما وقتی مردم ایران احساس کردند که باید خودشان در مقابل شاه و امریکا مقاومت کنند، مقاومت کردند و سلطنت ۲۵۰۰ ساله را در هم کوبیدند و از بین بردند. این معجزه‌ای بود که در ایران به وقوع پیوست. و این درس را نباید فراموش کنیم که باید در مقابل ابرقدرتها مقاومت کرد. (جلد ۲۰ - صفحه ۴۸۵)

 

۹۴/۰۶/۲۵
جوان کاشان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ